

TİM’in 5 başkan ve yöneticileri “Sonsuz
Bir İz, Biz TİM’iz” etkinliğinde buluştu
Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin kuruluşundan bu yana görev üstlenen başkan ve yöneticilerin bir araya geldiği etkinlikte konuşan TİM Başkanı Mustafa Gültepe, 1993’te 15,3 milyar dolar düzeyindeki ihracatın bu yıl 260 milyar doları aşacağını söyledi.
Gültepe, “İhracat yolculuğumuz çok daha hızlı, çok daha iddialı devam edecek. Cumhuriyetimizin ikinci yüzyılında Türkiye’mizi en çok ihracat yapan ilk 10 ülke arasına çıkarmayı hedefliyoruz.” dedi.
Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin (TİM), kuruluşundan bu yana başkanlık görevini üstlenen Okan Oğuz, Oğuz Satıcı, Mehmet Büyükekşi ve İsmail Gülle ile yönetim ve denetim kurullarıyla sektörler konseyinde yer alan isimler, ilk kez düzenlenen “Sonsuz Bir İz, Biz TİM’iz etkinliğinde bir araya geldi.
Dış Ticaret Kompleksi’nde düzenlenen etkinliğe TİM Başkanı Mustafa Gültepe ev sahipliği yaptı. Mustafa Gültepe konuşmasında, TİM’in kurulduğu 1993’te Türkiye’nin ihracatının sadece 15,3 milyar dolar olduğunu hatırlattı. 2024’ü 260 milyar doların üzerinde bir ihracatla kapatacaklarını, hizmet ihracatında ise 115 milyar doları göreceklerini bildiren Gültepe, şöyle devam etti:
HİZMET EDEN İZ BIRAKIR
“İhracat tarihimize altın harflerle yazılan bu başarıların altında, değerli başkanlarımızın ve ekiplerinin imzası var. Bu iş ticari bir faaliyet olmanın yanında aynı zamanda bir gönül işi. İhracat, yollarda geçen günler, uykusuz geceler, yeri geldiğinde risk alıp sorumluluk üstlenmek demek. Ülkemizin ihracatını artırmak, bayrağımızı daha da yukarılara taşımak için hiçbir fedakârlıktan kaçınmadık. Çünkü biliyoruz ki, hizmet eden, iz bırakır. Kuruluştan bu yana görev alan tüm başkanlarımıza, yönetim kurulu, denetim kurulu ve sektörler konseyi üyelerimize, genel sekreterlerimize minnettarız. Birlikte yazdığımız bu hikâye, her biri ayrı bir iz bırakan, geleceğe ışık tutan adımlarla şekillendi. Bu yolculuk ikinci 100 yılda çok daha hızlı, çok daha iddialı devam edecek. Biz geleceğimizi geçmişten aldığımız güç ve eski başkanlarımızın aşıladığı özgüvenle şekillendiriyoruz. Nasıl ki Cumhuriyetimizin 100. yılında 255 milyar dolar ihracata ulaştıysak, ikinci 100 yıla çok daha büyük hedeflerle başladık. Bu yüzyılda Türkiye’mizi en çok ihracat yapan ilk 10 ülke arasına çıkarmayı hedefliyoruz. İhracatımızı daha katma değerli, daha yenilikçi, daha sürdürülebilir bir yapıya kavuşturmak için birlikte çalışmaya devam edeceğiz.”
Mustafa Gültepe, gecenin anısına TİM’in eski başkanları Okan Oğuz, Oğuz Satıcı, Mehmet Büyükekşi ve İsmail Gülle ile yönetim ve denetim kurullarıyla sektörler konseyinde görev alan isimlerle genel sekreterlere plaket verdi.

RÖPORTAJ
13 Haziran 2026RÖPORTAJ
13 Haziran 2026RÖPORTAJ
13 Haziran 2026GENEL
13 Haziran 2026SİVİL TOPLUM KURULUŞU
13 Haziran 2026GENEL
13 Haziran 2026RÖPORTAJ
13 Haziran 2026
1
Gebze Ticaret Odası Başkanı Abdurrahman Aslantaş; “Gebze’nin en büyük şansı Türkiye’ye ilk yabancı sermayenin ilçemizden girmiş olması. Yabancı sermaye, networklarıyla ve know-hows’ları ile Gebze’yi ticarette, sanayide, üretimde üst noktaya taşıdı.”
36785 kez okundu
2
MESS Yönetim Kurulu Başkanı Özgür Burak Akkol: “Hedefimiz işçi sendikaları ile iş birliği içinde sektörde üretimi ve istihdamı geliştirmek”
34832 kez okundu
3
Müslümanlar, İsrail Zulmüne Dur Demek İçin KUDÜS’TE BULUŞMAK ÜZERE ahitleşiyor… www.kudustebulusmakuzere.com
29894 kez okundu
4
Mehmet Ali Taşdemir: 13. “Altın Oklava” Baklava Ustaları Yarışması ve “Baklava Festivali” Bakü’de yapılacak
28093 kez okundu
5
Türkiye’nin eylül ayı ihracatı 22 milyar dolar oldu
20302 kez okundu