

Tarım ve Orman Bakanlığı, bitki koruma ürünleri sektöründe faaliyet gösteren şirketler için KEP adresi bildirimini zorunlu hale getirdi. Uygulama ile sektördeki resmi iletişimin elektronik ortamda hızlı, yasal ve hukuki olarak geçerli bir şekilde sürdürülmesi hedefleniyor.
Kayıtlı Elektronik Posta’nın (KEP) Türkiye’deki kullanım alanları her geçen gün genişlemeye devam ediyor. Tarım ve Orman Bakanlığı, ülkemizde faaliyet gösteren bitki koruma ürünleri sektöründeki firmalar için KEP adresi bildirimini zorunlu hale getirdi. Uygulama ile Bakanlık ve firmalar arasındaki resmi iletişimin elektronik ortamda hızlı, yasal ve hukuki olarak geçerli bir şekilde sürdürülmesi amaçlanıyor. Operasyonel güç ve zaman gerektiren birçok iş ve işlemin elektronik ortam üzerinden kolayca gerçekleştirildiği KEP sistemi ile bitki koruma sektöründe faaliyet gösteren firmalar resmi iletişim süreçlerini dijitalleştirebilecek. Kullanıcı kimliğini doğrulayan ve veri bütünlüğünü tam koruma altına alan KEP sistemi, bitki koruma sektöründeki firmalara güvenli elektronik iletişim fırsatı sunacak. Resmî iletişimde kâğıt kullanımını sıfıra indirerek firmalara çevre dostu bir yaklaşım sunan KEP uygulamasıyla sektörün sürdürülebilirliğine de katkı sağlanacak.

YILDIZ: “TÜM DEVLET KURUMLARIMIZLA DİRSEK TEMASINDA ÇALIŞMAYA DEVAM EDECEĞİZ”
Tarım ve Orman Bakanlığının yeni yönetmeliği ile ilgili değerlendirmelerde bulunan TÜRKKEP Genel Müdürü Olcay Yıldız, “KEP sisteminin kullanımı her geçen gün artıyor ve bu hususta devlet kurumlarının çalışmaları oldukça kıymetli. Bakanlıklar seviyesinde KEP zorunluluğunu esas alan yeni düzenlemelerin getirilmesi, pazarın büyüme potansiyeli açısından çok önemli. Özellikle son yıllarda devlet makamları tarafından düzenlenen yönetmeliklerle birçok sektörde KEP kullanımı zorunlu hale geldi. Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından bitki koruma sektöründeki firmalara KEP zorunluluğunun getirilmesi, KEP’in resmi iletişimdeki önemini bir kez daha göstermiş oldu. Bu uygulama ile bakanlık ve firmalar arasındaki resmi işlemler hız kazanacak, taraflar arasında zamandan ve maliyetten tasarruf sağlanacak. Çünkü hepimizin bildiği gibi; kargo, lojistik, kâğıt kullanımı gibi araçlara ihtiyaç duyan geleneksel iletişim yöntemleri ciddi bir maliyete sebep olurken, oluşturdukları karbon salınımı sebebiyle doğayı da olumsuz etkiliyor. KEP kullanımı ise bu sorunları tamamen ortadan kaldırıyor. Üstelik dünyamızın geleceği için de çevre dostu bir yaklaşım sunuyor.
TÜRKKEP olarak, tüm kamu kurumlarının KEP’in kullanım alanının yaygınlaştırılması çalışmalarını yakından destekleyeceğiz ve ülkemizin dijitalleşmesine öncülük etmeye aralıksız devam edeceğiz. Bu vesileyle, tarım ürünleri özelinde hizmet sunan tüm şirketlerimizi yeni yönetmelik gereğince e-dönüşüm sektörünün lider kurumu TÜRKKEP ile KEP’leşmeye davet ediyorum” dedi.
EKONOMİ
4 gün önceRÖPORTAJ
24 Haziran 2026RÖPORTAJ
24 Haziran 2026RÖPORTAJ
24 Haziran 2026GENEL
24 Haziran 2026SİVİL TOPLUM KURULUŞU
24 Haziran 2026GENEL
24 Haziran 2026
1
Müslümanlar, İsrail Zulmüne Dur Demek İçin KUDÜS’TE BULUŞMAK ÜZERE ahitleşiyor… www.kudustebulusmakuzere.com
29932 kez okundu
2
YASED-TÜBİTAK İŞ BİRLİĞİ, GİRİŞİMLERDE TEKNOLOJİNİN AĞIRLIĞINI ARTIRACAK
20337 kez okundu
3
INTERNATIONAL EXAM CENTRE “IEC ESOL” SINAVLARINDA 17 Türkiye Birinciliği mavigün koleji’nde
17249 kez okundu
4
100 bin fidan kardeş ülke için yola çıktı
16905 kez okundu
5
LONCA İş Ağı Çay Sohbetleri, ÖNSİAD ve KOBİDES işbirliği ile ÖNSİAD Genel Merkezinde başladı…
14297 kez okundu