

Bilim ve teknoloji temelli eğitim anlayışıyla 2021 yılında kurulan TÜBİTAK Fen Lisesi, 2025-2026 akademik yılında ilk mezunlarını verdi. LGS’de yüzde 1’lik dilimden seçilen öğrenciler, TÜBİTAK Gebze Yerleşkesi’nde düzenlenen törenle mezuniyet sevinci yaşadı.
Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır’ın katılımıyla gerçekleştirilen törende, eğitimlerini başarıyla tamamlayan 84 öğrenci diplomalarını Bakan Kacır’ın elinden aldı.
Tören, TÜBİTAK Fen Lisesi’nin ilk mezunlarının gerçekleştirdiği mezuniyet yürüyüşü ile başladı. Ulusal ve uluslararası bilim olimpiyatları ile proje yarışmalarında Türkiye’yi temsil eden öğrencilerin geçişi davetlilerden büyük alkış aldı. Program, mezuniyet korosu ve okulun kuruluş sürecini anlatan tanıtım filmiyle devam etti.
Törende konuşan Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, TÜBİTAK Fen Lisesi’nin Türkiye’nin Milli Teknoloji Hamlesi ve Türkiye Yüzyılı vizyonunun önemli bir parçası olduğunu belirtti.
Kacır, “İnanıyorum ki burada inşa ettiğimiz kültür ve aldığınız nitelikli eğitim sizleri geleceğe en iyi şekilde hazırladı. Sizler bizim umudumuzsunuz. Türk milletinin istikbaline bilim ve teknolojiyle atacağınız imzaların umudunu taşıyoruz.” ifadelerini kullandı.
Bakan Kacır ayrıca TÜBİTAK’ın Türkiye’nin en kritik bilim ve teknoloji projelerinde yer aldığına dikkat çekerek, Fen Lisesi’nin yalnızca bir eğitim kurumu değil, yeni bir bilim ekolü olduğunu vurguladı.
Konuşmasında Türkiye’nin teknoloji alanındaki gelişimine de değinen Kacır, savunma sanayiinden uzay teknolojilerine kadar birçok stratejik alanda yerli ve milli projelerin hayata geçirildiğini ifade etti. TÜBİTAK’ın KAAN savaş uçağı, TÜRKSAT 6A ve İMECE gibi projelerde önemli rol üstlendiğini belirtti.
Okul birincisi Elif Berra Demir, mezunlar adına yaptığı konuşmada duygusal anlar yaşattı. Başarısını hayatını kaybeden babasına ithaf eden Demir, “Bu anı çok hayal ettim… Başardım dediğim o anı yaşamak için mücadele ettim.” sözleriyle salonda duygusal bir atmosfer oluşturdu.
Okul ikincisi Deniz Tepe’ye ödülünü Kocaeli Valisi İlhami Aktaş, üçüncü Tuana Gülpınar’a ise TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Orhan Aydın takdim etti.

Törende ayrıca, TÜBİTAK Fen Lisesi’nin kuruluş sürecinde emeği geçen öğretmenlere teşekkür belgeleri verildi. 45 öğretmen, öğrencilerin yetişmesindeki katkılarından dolayı sahnede onurlandırıldı.
Program, mezun öğrencilerin keplerini havaya fırlatmasıyla coşkulu bir şekilde sona erdi.
GÜNDEM
2 saat önceRÖPORTAJ
2 gün önceSİVİL TOPLUM KURULUŞU
3 gün önceEKONOMİ
6 gün önceRÖPORTAJ
26 Haziran 2026RÖPORTAJ
26 Haziran 2026RÖPORTAJ
26 Haziran 2026
1
Türkiye’de ve dünyada bilim yapan daha fazla kız çocuğuna ihtiyaç var!
17385 kez okundu
2
INTERNATIONAL EXAM CENTRE “IEC ESOL” SINAVLARINDA 17 Türkiye Birinciliği mavigün koleji’nde
17249 kez okundu
3
Sürücü belgesi yetmez, trafik kültürü eğitimi şart!
8986 kez okundu
4
MATEMATİK DALINDA MAVİGÜNE ALTIN MADALYA
5487 kez okundu
5
Prof. Dr. Tarhan: “Despot kişiler eleştiriye kapalıdır”
4877 kez okundu