

Ticaret Bakanı Ömer Bolat, 14 Haziran’da Irak Ticaret Bakanı Mustafa Nizar Al-Ani ile yaptığı telefon görüşmesinde ikili ticaret hacminin yeniden 20 milyar doların üzerine çıkarılması hedefini vurguladı.
Ticaret Bakanı Ömer Bolat, 14 Haziran tarihinde dost ve komşu ülke Irak’ta yeni kurulan hükümette Ticaret Bakanı olarak atanan Mustafa Nizar Al-Ani ile bir telefon görüşmesi gerçekleştirdi.
Görüşmede, Al-Ani yeni görevi dolayısıyla tebrik edilirken, yeni Irak hükümetine başarı dilekleri iletildi. İki ülke arasındaki ekonomik ve ticari ilişkilerin geliştirilmesi, ticaret hacminin yeniden 20 milyar dolar seviyesinin üzerine çıkarılması ve yatırım ile müteahhitlik projelerinin artırılması konuları ele alındı.
Taraflar, Türkiye ile Irak arasındaki köklü tarihî bağlara dayanan güçlü ilişkilerin ekonomik iş birliği açısından önemli bir zemin oluşturduğunu vurguladı.
Görüşmede ayrıca Körfez bölgesinde son dönemde yaşanan gelişmelerin, Türkiye–Irak ilişkilerinin stratejik önemini ve petrol boru hattının kritik rolünü bir kez daha ortaya koyduğu ifade edildi.
Ulaştırma, lojistik, sanayi, gümrük ve ticaret alanlarında yürütülen iş birliğinin daha ileri seviyelere taşınması gerektiği konusunda mutabakat sağlandı. Bu kapsamda Kalkınma Yolu Projesi’nin iki ülke arasındaki ekonomik entegrasyona önemli katkı sunacağı belirtildi.
Bakan Bolat, ayrıca iki ülke arasında düzenlenecek JETCO Toplantısı için Iraklı mevkidaşını ve heyetini Türkiye’ye davet etti.
GÜNDEM
Az önceRÖPORTAJ
2 gün önceSİVİL TOPLUM KURULUŞU
3 gün önceEKONOMİ
6 gün önceRÖPORTAJ
26 Haziran 2026RÖPORTAJ
26 Haziran 2026RÖPORTAJ
26 Haziran 2026
1
Hepsiburada İş Ortağım Projesi, İstanbul’da KOBİ’lerle Buluştu
14027 kez okundu
2
Bilkent Holding Grup Başkanı Levent Güler: “Çalışan sayısı olarak Türkiye’nin en büyük 9. işvereni pozisyonundayız”
13785 kez okundu
3
Erkeklere Kullanışlı Hediye İçin Kartlık Modelleri
13590 kez okundu
4
Ticaret Bakanı Ömer Bolat: “Türkiye, Dünya Bankasının tanımlarına göre üst gelirli ülkeler ligine yükseldi”
13287 kez okundu
5
E-imzasını yenileyenler yüzde 19 az ödüyor
12462 kez okundu