TÜBİTAK Fen Lisesi İlk Mezunlarını Verdi: 84 Öğrenci Diplomalarını Bakan Kacır’dan Aldı

Bilim ve teknoloji temelli eğitim anlayışıyla 2021 yılında kurulan TÜBİTAK Fen Lisesi, 2025-2026 akademik yılında ilk mezunlarını verdi. LGS’de yüzde 1’lik dilimden seçilen öğrenciler, TÜBİTAK Gebze Yerleşkesi’nde düzenlenen törenle mezuniyet sevinci yaşadı.

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır’ın katılımıyla gerçekleştirilen törende, eğitimlerini başarıyla tamamlayan 84 öğrenci diplomalarını Bakan Kacır’ın elinden aldı.

Tören, TÜBİTAK Fen Lisesi’nin ilk mezunlarının gerçekleştirdiği mezuniyet yürüyüşü ile başladı. Ulusal ve uluslararası bilim olimpiyatları ile proje yarışmalarında Türkiye’yi temsil eden öğrencilerin geçişi davetlilerden büyük alkış aldı. Program, mezuniyet korosu ve okulun kuruluş sürecini anlatan tanıtım filmiyle devam etti.

“Sizler Bizim Umudumuzsunuz”

Törende konuşan Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, TÜBİTAK Fen Lisesi’nin Türkiye’nin Milli Teknoloji Hamlesi ve Türkiye Yüzyılı vizyonunun önemli bir parçası olduğunu belirtti.

Kacır, “İnanıyorum ki burada inşa ettiğimiz kültür ve aldığınız nitelikli eğitim sizleri geleceğe en iyi şekilde hazırladı. Sizler bizim umudumuzsunuz. Türk milletinin istikbaline bilim ve teknolojiyle atacağınız imzaların umudunu taşıyoruz.” ifadelerini kullandı.

Bakan Kacır ayrıca TÜBİTAK’ın Türkiye’nin en kritik bilim ve teknoloji projelerinde yer aldığına dikkat çekerek, Fen Lisesi’nin yalnızca bir eğitim kurumu değil, yeni bir bilim ekolü olduğunu vurguladı.

Türkiye’nin Teknoloji Yolculuğuna Vurgu

Konuşmasında Türkiye’nin teknoloji alanındaki gelişimine de değinen Kacır, savunma sanayiinden uzay teknolojilerine kadar birçok stratejik alanda yerli ve milli projelerin hayata geçirildiğini ifade etti. TÜBİTAK’ın KAAN savaş uçağı, TÜRKSAT 6A ve İMECE gibi projelerde önemli rol üstlendiğini belirtti.

Duygusal Mezuniyet Töreni

Okul birincisi Elif Berra Demir, mezunlar adına yaptığı konuşmada duygusal anlar yaşattı. Başarısını hayatını kaybeden babasına ithaf eden Demir, “Bu anı çok hayal ettim… Başardım dediğim o anı yaşamak için mücadele ettim.” sözleriyle salonda duygusal bir atmosfer oluşturdu.

Okul ikincisi Deniz Tepe’ye ödülünü Kocaeli Valisi İlhami Aktaş, üçüncü Tuana Gülpınar’a ise TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Orhan Aydın takdim etti.

Eğitim Kadrosuna Teşekkür

Törende ayrıca, TÜBİTAK Fen Lisesi’nin kuruluş sürecinde emeği geçen öğretmenlere teşekkür belgeleri verildi. 45 öğretmen, öğrencilerin yetişmesindeki katkılarından dolayı sahnede onurlandırıldı.

Program, mezun öğrencilerin keplerini havaya fırlatmasıyla coşkulu bir şekilde sona erdi.