Ömer Bolat: Türkiye–Moğolistan Ticaret Hacmini 500 Milyon Dolara Çıkarmayı Hedefliyoruz
Ticaret Bakanı Ömer Bolat, Ankara’da Moğolistan Başbakan Yardımcısı Nomtoibayar Nyamtaishir ile yaptığı görüşmede iki ülke arasındaki ticaret hacminin 500 milyon dolara çıkarılması hedefini vurguladı.
Ticaret Bakanı Ömer Bolat, Ankara’da Moğolistan Başbakan Yardımcısı Nomtoibayar Nyamtaishir ile gerçekleştirdiği görüşmede iki ülke arasındaki ekonomik ve ticari ilişkileri kapsamlı şekilde ele aldı.
Görüşmede; ticaret, yatırımlar, müteahhitlik hizmetleri, serbest bölgeler, madencilik, tarım ve hayvancılık, sivil havacılık, sağlık, turizm ve lojistik gibi birçok alanda iş birliği imkânları değerlendirildi.
Taraflar, Türkiye ile Moğolistan arasında son dönemde artan üst düzey temasların ilişkileri daha da ileri taşıdığı konusunda mutabık kaldı. Köklü tarihî ve kültürel bağların oluşturduğu güçlü zemin üzerinde ekonomik ilişkilerin somut projelerle geliştirilmesi yönündeki ortak irade teyit edildi.
Bakan Bolat, 2025 yılında 104,7 milyon dolar seviyesinde gerçekleşen ticaret hacminin kısa vadede 500 milyon dolara çıkarılması hedefini yineleyerek, bu doğrultuda karşılıklı yatırımların artırılmasının önemine dikkat çekti.
Türk firmalarının Moğolistan’daki yatırımlarının ve müteahhitlik projelerinin artırılması gerektiğini ifade eden Bolat, özellikle “Yeni Karakurum Şehri” başta olmak üzere stratejik altyapı projelerinde iş birliğinin güçlendirilmesini arzu ettiklerini belirtti.
İki ülke arasındaki stratejik ortaklığın ticaretten sanayiye, ulaştırmadan yatırımlara kadar geniş bir alanda yeni fırsatlar doğuracağına inandıklarını vurgulayan Bolat, bu sürecin halklar arasındaki dostluk bağlarını da pekiştireceğini ifade etti.
Türkiye’nin Moğolistan ile ilişkilerini “kazan-kazan” anlayışı ve kardeşlik hukuku temelinde geliştirmeye devam edeceğini belirten Bolat, Moğolistan Başbakan Yardımcısı’na ziyaretleri ve katkıları için teşekkür etti.