Hüseyin Akarçeşme, İTO Meclisi’nde Kömür Sektörünün Geleceğini Değerlendirdi
İstanbul Ticaret Odası (İTO) Meclisi’nde söz alan İTO 81 No’lu Doğal ve İşlenmiş Katı Yakıt Meslek Komitesi Üyesi Hüseyin Akarçeşme, katı yakıt sektörünün mevcut durumu, karşılaşılan sorunlar ve geleceğe yönelik beklentilere ilişkin önemli değerlendirmelerde bulundu.
Katı yakıt sektörünün üretimden tedarik zincirine kadar birçok alanda çeşitli zorluklarla mücadele ettiğini belirten Akarçeşme, sektör temsilcilerinin karşı karşıya kaldığı sorunların sürdürülebilir büyüme açısından dikkate alınması gerektiğini ifade etti. İlgili kamu kurumları ve sektör paydaşları ile iş birliği içerisinde çözüm odaklı çalışmaların hayata geçirilmesinin önem taşıdığını söyleyen Akarçeşme, ortak akıl anlayışıyla geliştirilecek politikaların sektörün geleceğine katkı sağlayacağını dile getirdi.
İTO’da 81 ve 76 No’lu Meslek Komiteleri birleşiyor
Akarçeşme, 81 No’lu Doğal ve İşlenmiş Katı Yakıt Meslek Komitesi ile 76 No’lu LPG, Sıvılaştırılmış ve Sıkıştırılmış Gazlar Meslek Komitesi’nin birleşmesine de değinerek, enerji sektöründe faaliyet gösteren farklı paydaşların ortak çalışmalar yürütmesinin önemine dikkat çekti.
Konuşmasında kömürün enerji sektöründeki yeri ve kullanım alanlarına da değinen Akarçeşme, kömürün uzun vadede önemini koruyacak stratejik enerji kaynaklarından biri olduğunu vurguladı. Dünya genelindeki kömür rezervlerinin yaklaşık 350 yıllık bir kullanım ömrüne sahip olduğunu belirten Akarçeşme, doğalgaz ve petrol kaynaklarının ise giderek tükenme sürecine yaklaştığını ifade etti.
Enerji arz güvenliğinin günümüzde ülkeler açısından kritik bir konu haline geldiğine dikkat çeken Akarçeşme, yerli kaynakların etkin ve verimli şekilde değerlendirilmesinin stratejik önem taşıdığını söyledi. Katı yakıt sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin rekabet gücünün artırılmasına yönelik adımların atılmasının da büyük önem taşıdığını belirten Akarçeşme, sektörün gelişiminin ancak kamu, özel sektör ve meslek kuruluşları arasındaki güçlü iş birliğiyle mümkün olacağını kaydetti.
Akarçeşme, konuşmasının sonunda İTO Meclisi üyelerine ve toplantıya katılan tüm paydaşlara teşekkür ederek konuşmasını tamamladı.